Enya-får en att tänka

Sitter i mitt rum och lyssnar på musik, Enya strömar ur högtalarna och tankarna glider iväg. tänker på studenten, det är JAG som tar studenten. Jag som går på balen, Jag som springer ut med studentmössa, Jag som är fullast, Jag som blir arbetslös efter 13 år i skolan. 13 år. Förstå, det är en långtid. På tal om långtid så vart jag att tänka på fritzl, ni vet. Han som höll sin dotter gömd i sin egna källare bakom en dold dörr i över 20 år. Förstå då har jag 2 år kvar innan jag fått komma ut. tänk allt som jag vart med om. det hade varit borta. allt dom jag lärt mig hade varit bort. jag ni förstår vilket elände. Vilken hemsk människa som kan göra något sådant. Sen har mage till att ha sex med sin egna dotter så dom får barn tillsammans. nej det är hemskt!


Tänker också på alla tider då man var liten. På sommrarna när man lekte på kvällarna. Sparkaburken, på rymmen. Ja alla lekar som fanns. Så kul vi hade. Sprang runt och bara hade skoj. inte förstod ett skit. Kom hem och maten stod på bordet, sängen var bäddad, kläderna var strukna och kvällen var räddad. Man bara levde livet. Men sen gick åren och man skulle stå på egna ben. Jag är glad över den jag är i dag. Glad över att Far och Mor gjort mig till den jag är. Det kan ingen ta ifrån mina älskade föräldrar. ♥


Kommer också att tänka på Stråssa skolan. den tiden när man gick på skolan. Vi hade om det var 2 timmar i veckan på eget val. Jag & några tjejer till valde Film. Vi skulle göra en skräck film tillsammans öppe på vinden. Bäverkollot heter den, Har den kvar på band, men minns inte vem som har den nu, vem är det hörrni? Iallafall så handlar den om ett gäng som ska övernatta på ett hem, ett kollo. Och på det hemmet så händer det grejer. Det finns en mördare där och det går vilt till.

Många tankar som kommer å går. men mer orkar jag inte skriva om. herregud så mycket jag har fått ner på en liten stund. Det går unna när man håller på. Nu ska jag bädda ner mig i sängen och slå på en film och hoppas på att jag vaknar någon gång då det är varmt å skönt. för just nu är det 10 grader nere på mitt rum.
Godnatt med er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

aa allt är fint fint :)

aa min jul va toppen, god mat trevligt sällskap och mycket fina julklappar :)

själv då?

2009-12-29 @ 22:57:47
URL: http://duggin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0