Kloka mor!

Hejsan hoppsan!

Igår vid 6 tiden ungefär skulle jag ge mig av från Ramsberg (världens ände) Till linde för att träna Kick´n box. Mor sa åt mig, ta på dej överdragsbrallerna ifall du skulle köra i diket eller nå. Nej nej! jag kör inte i diket heller. struntprat. Men efter många om och men tjata hon håll i huvudet på mig så jag tog på mig brallerna och begav mig mot Lindesberg. Ja körde som en kung i hennes bil. en gamal golf, så man slirar rätt bra i kurverna.. jag gillar att åka fort plus utmana gränserna. Men i en kurva kommer en bil och kör på MIN sida utav vägen så jag får väja in på min sida så jag slår i bakvagen i snövallen på högersida så jag får sladd, och kör rakt ner i diket! BRA JOBBAT FRIDA!

Bilen som körde så nära mej såg mig antingen inte eller så åkte han bara ändå. hallå stanna och kolla hur det gick för mig var inte aktuellt nej nej. där satt jag. kunde inte kliva ur på min sida så fick klära mig upp och ur från passagerarsidan. Ringer mor, DU MOR.... Jag sitter fast i diket.. pinsamt! Men, de var inte mitt fel.. inte hellt å hållet. visst jag körde i 80k/H på en hal väg, men ändå, vägen är gjord för att man ska kunna mötas.. Men, det gick bra med mig och bilen var i behåll så, det är så gott som ogjort.
Men de va tur jag tog på mej överdragsbrallorna för FAN vad kallt det blev efter ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0