Frågetecken?

Framtiden?!
Ett liv som har byggts upp utav sina älskade föräldrar. Gjort en till den man är i dag. Det talas hela tiden om vad man vill bli efter studenten, vad man ska göra, hur, var osv. Ja frida vad vill du egentligen göra efter studenten? frågan ställer jag mig inte alls ofta. Kanske skulle man ta tag i saker och ting så man har en ljus framtid. Jag kan inte på stå att den är mörk heller. men vore kul om man hade några funderingar kring framtiden. eller hur? Lindesberg? är de min nästa bostad? eller malmö? sthockholm? eller inte ens i Sverige? kanske flyttar till ett varmt ställe när jag kan jobba lite sen njuta i solen? Lämna alla mina vänner jag skapat från mitt livs äventyr? Gud, de är så mycket som snurrar runt i huvudet om just FRAMTIDEN!


Det var som annsa så till oss i dag på en lektion. Det var en akitetävling som alla lärare eller alla som jobbade inom ett visst område skulle få vara med och testa i. vem tror ni vinner?


*en lärare som har allmänbildning långt upp över öronen?

*en vaktmästare som har fingertoppskänsla?

*en lärare som precis ska ta pension?

Självklart vinner Vaktmästaren som har noll koll på hur allt ligger till i världen. men ändå har känsla över det där med akiter, de  måtte ju va slumpen, ni vet ju själva hur de där med akiter går till. Men han vann alltså massor med pengar. Tänk om en annan kunde ha lite tur med sig?

De betyder alltså inte alltid att alla som är väl utbildade och allmänbildade har det bäst. Visa kan ju ha skit dåliga betyg, grunder, kvitterier med ändå lyckas. de är så olika de där så de är inte sant.  Ja ja, någon gång kommer väl det en idé om mitt liv oxå!

Det sägs ju att har man inte tur i spel så har man tur i kärlek. och tvärtom. Men vad gör en annan då som har otur i båda?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om man har otur i båda då lever lyckligt med sin familj och vänner kanske ? Lyckan kommer när man minst anar det..

2010-01-26 @ 22:52:41
Postat av: frida

Så sant så sant! Jag har världens bästa vänner & familj! får hoppas på det!=)

2010-01-26 @ 22:58:05
URL: http://fritjan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge ;)

2010-01-27 @ 00:40:43
Postat av: frida

Ne precis! ;) Får ta en dag i taget!=)

2010-01-27 @ 10:38:32
URL: http://fritjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0